Det nye logo blev præsenteret af Ole Falcke fra Hillerød Events på et pressemøde i FrederiksborgCentret, og vinderen af konkurrencen blev den lokale grafiske designer Per Christiansen. Han blev præmieret med et gavekort til Hillerød Shopping på 5.000 kroner, der blev overrakt af Svend Hansen, der er næstformand i Hillerød Events.
"Jeg har valgt at lave et logo, der med små symboler viser, at der er gang i byen, lokalkendte symboler sammen med symboler på aktiviteter som sport, spejderliv, musik og teater med mere. Der er Frederiksborg Slot og Frederik VII på sin sokkel, der er byskilt og løvtræet, der viser, at vi er omgivet af skov," forklarer Per Christiansen om symbolerne rundt omkring "solen."
13 forslag
Der indkom 13 forslag i konkurrencen om at finde det nye logo, der skulle afspejle og symbolisere idéen, formålet og de mange aktiviteter i Hillerød Events. Peter Lindholm, direktør i ARCnordic, der har været med i dommerkomitéen, finder at vinderlogoet har et godt blikfang, der gør en nysgerrig, at man kan genkende sig selv - og Hillerød - i det, og at det er gennemtænkt.
Hillerød Events havde valgt at præsentere det nye logo i 17 forskellige farver, hvormed der blev draget en parallel til farverne i de 17 verdensmål, som FN´s generalforsamling vedtog for tre år siden. Logoer i de 17 farver blev præsenteret af børn fra tre af de foreninger, som drager økonomisk støtte af aktiviteterne i Hillerød Events. Det var spejdere fra Birgitte Gjøe Gruppe og de grønne KFUM-spejdere, megalipperne fra Frydenborg samt fodboldspillere fra Brødeskov IF.
Støtteforeningen Hillerød Events' formål er at virke aktivt for og støtte almennyttige aktiviteter, herunder ungdoms- og idrætsarbejde.
Vore aktiviteter drives udelukkende af frivillige kræfter, og overskuddet går til de lokale foreningers arbejde med børn unge.
/Hillerød Events
C4 Videncenter
Krakasvej 17
DK-3400 Hillerød