Vinderen af logokonkurrencen

Nyheder


16. til 18. 10.2020
Hillerød Esport Event i Royal Stage Hillerød
Læs mere her>>>



Aflysning af events i Hillerød 2020

Læs mere >>>



Hillerød Slotssø Byfest
28. til 30.8.20
Aflyst



Se vinderen af logokonkurrencen her>>>

Det nye logo blev præsenteret af Ole Falcke fra Hillerød Events på et pressemøde i FrederiksborgCentret, og vinderen af konkurrencen blev den lokale grafiske designer Per Christiansen. Han blev præmieret med et gavekort til Hillerød Shopping på 5.000 kroner, der blev overrakt af Svend Hansen, der er næstformand i Hillerød Events.


"Jeg har valgt at lave et logo, der med små symboler viser, at der er gang i byen, lokalkendte symboler sammen med symboler på aktiviteter som sport, spejderliv, musik og teater med mere. Der er Frederiksborg Slot og Frederik VII på sin sokkel, der er byskilt og løvtræet, der viser, at vi er omgivet af skov," forklarer Per Christiansen om symbolerne rundt omkring "solen."


13 forslag

Der indkom 13 forslag i konkurrencen om at finde det nye logo, der skulle afspejle og symbolisere idéen, formålet og de mange aktiviteter i Hillerød Events. Peter Lindholm, direktør i ARCnordic, der har været med i dommerkomitéen, finder at vinderlogoet har et godt blikfang, der gør en nysgerrig, at man kan genkende sig selv - og Hillerød - i det, og at det er gennemtænkt. 


Hillerød Events havde valgt at præsentere det nye logo i 17 forskellige farver, hvormed der blev draget en  parallel til farverne i de 17 verdensmål, som FN´s generalforsamling vedtog for tre år siden. Logoer i de 17 farver blev præsenteret af børn fra tre af de foreninger, som drager økonomisk støtte af aktiviteterne i Hillerød Events. Det var spejdere fra Birgitte Gjøe Gruppe og de grønne KFUM-spejdere, megalipperne fra Frydenborg samt fodboldspillere fra Brødeskov IF.

Her er vinderen af logokonkurrencen